Zákazník: IPSOS s.r.o.
Odvětví: Marketingový výzkum
Region: Střední Evropa (s přesahem do dalších zemí EU)
Řešení: Implementace kontaktního centra Montodo s modulem Kampaně
Společnost IPSOS se v minulosti přizpůsobovala omezením konkurenčního softwaru, což jí stálo nemalé finanční prostředky a vyžadovalo to kombinaci s dalším řešením. Po zhodnocení situace a následné strategické změně se společnost začala plně věnovat své činnosti – péči o zákazníky, a to s minimální mírou chybovosti a desetinovými náklady. Jaké konkrétní kroky k této proměně vedly?

„Nebyli jsme spokojení se stávajícím dodavatelem a dozvěděli jsme se o LinuxBoxu. Bylo vidět, že jsou větší odborníci a mají víc zkušeností. Tak jsme do toho šli. Co se s LinuxBoxem dohodlo, to i splnili. Navíc tam jsou stále ti, se kterými jsme dělali před 10 lety. To, že jim lidé neodchází, je pro mě známka zdravé firmy.“
— Petr Štěpánek, IT ředitel společnosti IPSOS s.r.o. pro oblast střední Evropy
O společnosti IPSOS s.r.o.
IPSOS je globální lídr v oblasti výzkumu trhu, působící ve více než 90 zemích. Česká pobočka funguje jako regionální centrum pro střední Evropu, a řídí projekty s mezinárodním dosahem. V Praze sídlí oddělení Mystery Shopping Global Support Centre (GSC), které zajišťuje podporu 87 zemím světa.
Původní stav
V rámci projektu Mystery Shopping spolupracovalo GSC s rozsáhlou sítí externistů – tzv. shopperů. U každé zakázky bylo potřeba oslovit pouze ty, kteří splňovali určitá kritéria. K tomu společnost používala software Infobip nebo také MS Excel v kombinaci s voláním z mobilních telefonů.
Nevýhody původního řešení:
- Infobip – nejenže byl velmi nákladný, ale trpěl také slabou technickou podporou. Řešení problémů bylo zdlouhavé a komplikované.
- Excel + mobilní telefony – tato kombinace byla značně neefektivní. Chyběla evidence komunikace, měření výkonnosti i přehled nad náklady na mobilní služby.
Řešení s Montodo
Společnosti IPSOS jsme implementovali Montodo s modulem Kampaně a provedli integraci s dalším systémem Shopmetrics, kde .IPSOS spravuje databázi svých shopperů. Výsledkem bylo:
- Výrazné snížení nákladů – jak na provoz systému, ale i na samotné volání.
- Vždy aktuální data – Kontakty se automaticky importují do Montodo, uživatel Montodo (tzv. agent) má při každém volání k dispozici nejnovější seznam.
- Snadné filtrování – agent si snadno vyfiltruje relevantní shoppery dle parametrů (věk, region apod.).
- Připomínka SMS – Pokud se agent nedovolá, může rovnou z Montodo odeslat SMS.
- Kompletní historie komunikace – veškerá interakce se shoppery je evidována přehledně na jednom místě.
| Infobip | Excel + mobilní telefony | Kontaktní centrum Montodo | |
| Cena | Velmi vysoká | Nízká | Velmi nízká |
| Customizace | Žádná nebo komplikovaná | Žádná | Široké možnosti |
| Funkce | Středně pokročilé | Základní | Velmi pokročilé |
| Integrace | Žádná nebo komplikovaná | Žádná | Infobip a další široké možnosti |
| SLA, technická podpora | Špatná odezva, zdlouhavé řešení problémů | Žádná | Rychlá odezva i řešení požadavků |
Integrace
Customizace
Efektivita
Vše na jednom místě
Kompletní historie
Stabilita
Odbornost

Co následovalo dál…
Spokojenost s kontaktním centrem Montodo byla natolik vysoká, že jej společnost IPSOS nasadila také v dalších zemích – ve Francii, Itálii, Rakousku, Slovensku a Německu.
Jednotná platforma Montodo přinesla společnosti s globálním působením zjednodušení komunikace napříč týmy a efektivnější správu požadavků.
„Pro nás je hodně důležité, že je vše na jednom místě. Víme, co se děje, a můžeme jednoduše cokoliv dohledat. Máme realtime panel, ve kterém vidíme, kdo v daný moment s kým mluví. A to je super, když se potřebujete s někým spojit.“
— Adéla Nouzová, Operation manager, Ipsos s.r.o.
„Montodo obsahovalo 90 % funkcí, co jsme potřebovali, a zbytek nám doprogramovali. Teď to plně pokrývá naše potřeby, a navíc je to uživatelsky lepší prostředí. Cena je desetinová oproti původnímu globálnímu řešení Infobip, takže to pro nás znamená velkou úsporu. A navíc ta vysoká stabilita řešení – nemáme výpadky nebo problémy s updaty.“
— Petr Štěpánek, ředitel IT pro střední Evropu, Ipsos s.r.o.
Přemýšlíte, jak by mohlo Montodo zefektivnit vaši práci?
Ozvěte se nám a společně to probereme.